söndag 27 december 2009

Allt känns bara så tomt. Jag växlar mellan panik och apati. Ena sekunden vill jag äta allt som kommer inom räckhåll och nästa blir jag illamående av att ens tänka på mat.
Det enda jag kan tänka är "Jag hoppas att han visste hur mycket jag älskar honom. Jag hoppas att han visste hur mycket jag uppskattade alla gånger han ställde upp för mig och hur jag alltid kände mig välkommen hos honom." Jag var aldrig så bra på att visa det nämligen.

Jag har så äckligt svårt att visa människor hur mycket jag egentligen bryr mig. Det här är väl den största baksidan av det. När jag stänger ögonen hör jag hans hesa "hallå" om och om igen och jag förstår att det var för det bästa. Han plågades väldigt mycket på slutet. Han var alltid så rastlös. Precis som jag själv. Att ligga i en sjukhussäng och bara sakta förtvina måste ha varit så hemskt för honom. Jag kan inte ens tänka tanken. Så egentligen är det ju bra att han äntligen blivit fri, men det gör så jävla ont. Jag var helt förberedd på det, och det var för det bästa, men det gör ändå så ont att jag vill krypa ur skinnet och sluta existera för ett tag.

Jag har aldrig upplevt smärta på det här viset tidigare. Det är bara en förlust som kommit någonstans i närheten, men det var inte heller som det här. Åh, älskade farfar jag saknar dig. Jag saknar dig så det skär i hela mig och jag kan inte andas ordentligt. Jag klarar inte ens av att interagera med andra människor som vanligt. Jag vill bara inte. Jag önskar just nu att jag inte hade några människor i mitt liv som jag faktiskt älskar. Jag vill bara bort ifrån allt och leva ensam. På det viset slipper jag det här. Jag är så jävla feg.

Inga kommentarer: