torsdag 4 december 2008

Nu är jag visst Berny också.

Jag har gått på sömnmedicin förut, typ i våras, men den har slutat ha effekt för mig. Det var nån mesig medicin som hette sonata och fungerade endast som insomningsmedicin. Om jag vaknade mitt i natten och inte kunde somna om fick jag ta en ny liksom.

Nu har jag två kvällar i rad inte lyckats somna av dem, så jag berättade det för min freja-kontakt och hon har i sin tur tagit upp det med läkaren på freja. Kan någon gissa vad jag kommer få istället?
Stilnoct. Det enda jag hört om den medicinen är ju att Berny tar den och att den tydligen är ganska stark. Samt att den i högre doser används mot psykoser. Det känns väl tryggt och bra?

Helt ärligt vet jag inte om jag ska skratta eller gråta. Det känns å ena sidan som att allting överdrivs, som att freja ser mig som sjukare än jag är typ, men å andra sidan känns det väldigt bra att de inte bagatelliserar det heller. Allt beror ju på hur jag ser på det. Om jag bestämmer mig för att inte göra det till ett problem blir det inte heller något.

Sen kan jag även uppdatera alla om min ätstörning; Jag har bestämt mig för att den fan i mig inte ska få vinna över mig. Det har inte varit något enkelt beslut, men när vi började prata om min praktik som jag ska ha i vår så kom jag fram till att jag inte kommer orka med den om jag inte skärper mig. Så nu jävlar. Jag ska äta och jag ska inte låta ångesten vinna. Den är inte värd det. SÅDESÅ!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, den är verkligen inte värd det!
Ta hand om dig, Sara.

Anonym sa...

åh, stilnoct är beroendeframkallande så var försiktig med dom, jag har börjat halucinerat av domm och så, ta hand om dig sara, miss u honey!

Anonym sa...

stilnoct används absolut inte mot psykoser. i någon dos.
möjligvis gör den så att du hallucinerar om du inte somnar av den.
det är bara en insomningsmedicin, nästan exakt samma som sonata till och med. inte mycket skillnad alls.

SaraGrön sa...

Då har du minsann mer koll än mig. Jag har bara fått höra att det är så, och jag hade som ingen anledning att inte tro på det.