tisdag 3 februari 2009

En liten tillbakablick

Twice the taste, none the calories

Tänk att jag lätt hade kunnat se ut såhär helt seriöst för ett år sen. Jag levde som en zombie och mitt liv styrdes helt av chipsen och kicken jag fick av dem. Jag åt tre chipspåsar i veckan eller mer och alltihopa slutade i toalettstolen. Varje jävla gång. Jag hatade mig själv mer än allt annat och gjorde allt jag kunde för att systematiskt förstöra mitt liv. Till att börja med förstörde jag min relation till mat, sen slutade jag sova. Då sabbades även min skolgång och min relation till mig själv. Jag började hata mig själv mer och mer och slutade till slut till och med bry mig om andra. Det kanske inte märktes så mycket, men jag hade verkligen en period då jag bara tänkte på mat, mat och mat. Och vin. Satan vad jag drack vin för ett år sen! Jag tror det blev nästan tre liter i veckan ett tag. Jag körde mitt eget liv ner i botten och sen förstod jag inte hur det gått till att det hamnat där. Jag levde helt ensam. De enda som var på min sida var till salu och fanns i påsar och flaskor. Jag brydde mig inte ens om vem jag var tvungen att ljuga för för att kunna äta och spy utan att få några konsekvenser, eller vem jag var tvungen att hitta på ursäkter för för att kunna dricka alkohol när jag inte borde. Jag missbrukade allt som bara på något sätt kunde missbrukas, från alkohol och mat till bekräftelse och falsk närhet. Jag blev sakta men säkert helt tom inuti och då var det dags för sommarlov.

Det vette fan hur något på något vis blivit bättre sen dess, men något är annorlunda. Sen nyår har jag inte missbrukat något alls, och jag har börjat tro på framtiden igen. Livet leker och jag är lycklig utan någon som helst anledning. Jag är verkligen inte samma person som den där bilden visar, men hon finns inuti mig fortfarande. Hon bara väntar på att komma ut igen, men nu mera har jag kontroll över henne. Hon får härja så mycket hon vill så länge det fortfarande är jag som bestämmer, och nu gör jag äntligen det. Jag hoppas bara att det kan hålla i sig.

Två veckor idag darl <3

Inga kommentarer: