torsdag 22 januari 2009

Jag förvånar världen

Idag fick jag sms av min rektor som undrade om jag skulle behöva en evk nu när jag fått nytt schema, och jag förvånade nog alla, inklusive mig själv, när jag svarade att skolan går riktigt bra. Jag har fått mycket fler lektioner nu efter jul, men det känns verkligen inte som att det kommer gå åt helvete ändå. Jag känner att jag kommer klara mig jättebra.

Jag missade även min freja-tid igår, och när jag sedan ringde min kontakt och förklarade att jag varit upptagen i salongen frågade hon hur det gått för mig och sådär, och jag hörde riktigt hur hon höll på att trilla av stolen när jag berättade att jag inte hetsätit i år. Hon blev helt paff och frågade hur det gått till, och det värsta är att jag knappt hade något svar! Vad har jag gjort i år som jag inte gjort tidigare? På en månad har jag gått ifrån att hetsäta ett par gånger i veckan till inte alls. Är det någon som kan komma på en anledning? Det enda jag kan komma på är att jag inte bryr mig mest om alla andra längre, utan faktiskt har insett att jag spelar roll också. Och du. Du spelar också roll. Stor roll.

Tre veckor och fem dagar kvar.

Inga kommentarer: